Hašler jazdí vo veľkom štýle

garazviki_jan2011_19Som rád, že som sa nečakane dostal k tomu, aby som po dlhšej dobe nahodil nejaké novinky.  Musím to zaznamenať, lebo všetko sa tak dynamizuje, že keď to neurobím teraz, už si nebudem moc pamätať 🙂 V decembri a januári sme pár krát mákli s Vikim na Hašlerovi. Hašler mal dva problémy, jeden dlhodobý – hučanie prevodovky a potom čerstvú vec, tečúce gufero na motore.  Nepredpokladal som, že to pojde tak rýchlo, ale napodiv stačilo, že sme sa raz, niekedy začiatkom decembra, pripití s Vikim v Sylbare hecli, že dáme povianočný wintertrip na Busoch! Viki mal norku pojazdnú a preto už robil len dokončovačky, rozbehával stierače, svetlá, jeden deň sme mákli na zateplení interiéru. Mal som už nejaké skúsenosti od prerábky Hašlera, keď som si ho zobytňoval a pamätal som si aj, ako som vyrezával do sololitu strešný otvor 🙂 Zišlo sa nám to pri strihaní zateplenia na norku (asi 3cm hrubý penový izolant obojstranne potiahnutý hliníkovou (?) fóliou), vymeriavaní sololitov aj pri vyrezávaní otvoru na strechu.

Asi na štyri-päť krát sme poriešili Hašlera. Vybrali sme motor, prevodovku. Viki na nej pri demontáži zistil nadmernú vôlu. To isté aj na jendom homokineťáku.  Potom sme vybrali motor a  prevodovku z darcu orgánov – Amanity. Mysleli sme, že prevodovky prehodíme ale museli pred tým vymeniť prírubu s výtlačným spojkovým ložiskom, ktorá tvorí jednu stenu prevodovky. Takže vypustenie prevodovkového oleja a novú prírubu nanovo utesniť papierovým tesnením a tmelom.
Motor pravdepodobne tiekol guferom pri zotrvačníku. Pri demontáži prítlačáku sme strhli skrutku, tak že v diere zotrváku zostal len červík so závitom bez hlavy. Myslel som že to je prúser a že budeme odvrtávať, ale Viki napozná problém – navaril na červíka maticu a potom to celé kľúčom odtočil. Po demontáži zotrváku sme vymenili gufero. Pri následnej montáži sme strhli myslím ešte dve skrutky. Celkovo sme prítlačák dávali dole 5x :))) Boli to pre mňa kapky, začínal som sa zoznamovať s nevyspytateľnosťou týchto prác 🙂
Po pretesnení motora sme na palete položený motor oživili a nechali chvíľu bežať, či netečie. Na druhý krát sme potom na netečúci motor namontovali aj “repasnutú” prevodovku, nechali to bežať dlhšie a Viki začal čarovať – nastavoval ventily, potom odtrh, predzápal, so strobáčom aj bohatosť zmesi, sytič a neviem čo všetko ešte. Na záver tohto večera, keď  sme zase o polnoci unavení a špinaví končili motorček fičal tak dokonle, že sme prepadli bezmedznej eufórii pri vypeckovanom dramáčiku dláviac sa domácimi koláčmi 🙂 Nádhera!
Posledná session skončila tým, že sme za 8 hodín všetko poskladali do busa. Poslednú hodinu Viki strávil tým, že nastavoval excentre na brzdových bubnoch, tj. šteloval brzdy. Potom už len stačilo nakopnúť a vyraziť Hašlerom do nočných ulíc Prievozu. Vtedy tam náhodní okoloidúci mohli vidieť dvoch magorov, ktorí robia rally. Z Hašlerky sa totiž stal DRAGSTER! Motor pred opravou išiel tak na 50% výkonu a brzdy chabých 30%, teraz ten voz krásne akceleruje a slušne brzdí.

Na záver veľká vďaka Vikimu, veľa som sa naučil. Viki to má celé v malíčku, vie to poskladať aj potme. Vidieť ho pri práci je radosť. Ja som pochopil, že sa toho nesmie človek báť ale musí začať makať. Ako to ostatne platí v živote aj pri iných veciach 🙂 Takže Busíkom zdar a hurááá na nejaký wintertrip!

Panďo

1 Comment

  1. pavol

    tuto stranku som nasiel nahodou a chcem ju pochvalit lebo sa mi naozaj paci ja som tiez velki milovnik mikrobusou ale aj ked mam 14 tez chcem vediet opravovat auta avlastnit jeden s mikrobusou

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2024 Busdriver

Theme by Anders NorenUp ↑