Jedného dňa som sa vďaka Matúšovi uňho v dielni v Prievoze dozvedel o bielej T2a na predaj.
Keď som si uvedomil v akom je stave okamžite som volal na uvedené číslo.
A bol som milo prekvapený zistením že tento busík bol v tej chvíli odomňa vzdialený vzdušnou čiarou
menej ako kilometer 🙂
Another great find, thanks to my friend who told me about “some T2” being up for sale while I was
on a visit in his workshop. I looked it up immediately on his computer and saw a T2A in a reasonably good
condition. Didn’t hesitate a second and called the seller. I was very pleasantly surprised to hear that
the bus was resting in a garage not more than one kilometer away from where I was standing at that moment 🙂
Keďže som vedel že Ivo niečo podobné hľadá mal som veľkú radosť že sa mi dostal popod nos tento kúsok.
Ešte v ten deň som ho zalarmoval, s upozornením že ide o velmi dobrý kus a pán zrejme nevie čo predáva,
resp. akú majú tieto autá pre niektorých ľudí hodnotu.
V priebehu pár dní som zmobilizoval ludí a usporiadal obhliadku.
Trvalo iba ďalšie dva alebo tri dni a prišli sme na miesto druhý krát.
Odchádzali sme s busíkom na lane, smerom do Ivovej záhrady kde sme ho uskladnili.
Tu bude sedieť kým sa nájde motor, jediné čo tomuto autu chýbalo.
Brzdilo, išlo hladko a po vložení batérie fungovala kompletná elektroinštalácia :).
Dokonca má domontované samostatné kúrenie Eberspacher (bufík).
I was very happy that I stumbled upon this car because I knew my friend Ivo was searching for something alike.
I told him this bus is for sale and in a few days we went to see the seller.
Two or three days later we visited him again, this time with a car to tow the bus away. 🙂
It will have to rest in Ivos garden until we find an engine, the only thing that this car is missing.
it has everything. The brakes did function very well, steering, everything.
After inserting the battery everything functioned.
It even has an independent heating system from Eberspaecher.
Celé auto je takmer pôvodné a iba s malým počtom zásahov. Náboje a brzdy sú vymenené za novšie z verzie B.
Tým pádom sú na aute škaredšie kolesá s roztečou 5×112 (nie už “ponorčie” s velkou vypuklou pukličkou na 5×205)
ale s tým si Ivo poradí. Výhodou sú ale predné kotúčové brzdy, ktoré žiadna T2A v sérii nemala. Jedná sa o kus ktorý zakúpil závod BAZ – Bratislavský automobilový závod. Používali ho iba občas ako dodávku ale s najvacsou pravdepodobnostou predovsetkým ako predlohu pre okopírovanie a vývoj. V dobách socializmu to nebolo nič zvláštne, vela rozmerov a technických riešení v starých Škodách bolo okopírovaných z dobových VW.
Napríklad rozteč šroubov diskov (4×130) a časti náprav, uloženie štartéru atď.
Aj vďaka tomu nám pasuje do 50 ročných Volkswagenov štartér z Felície :D. A podobne.
Aby som neodbočil od témy príliš … v skratke jedná sa o dobre dochovaný a obstaraný kus.
Po BAZ slúžil chvílu na Bratislavskom letisku.
Bohužial už nieje v pôvodnej krémovej bielej farbe ale v škodováckom odtieni 1100.
To si ale Ivo časom doladí podla vlastného vkusu.
Teraz je dôležité doskladať a doladiť motor na čom s Ivom momentálne pracujeme.
Už sa tešíme na jeho prvé kilometre…
The whole car is almost original with only small amount of modifications.
The axles and brakes were changed to those newer one from the later B version.
The original slightly creme whote paint lies under a coat of snow white.
But nothing horrible, Ivo will deal with it in his own way and taste.
The important thing now is to complete and tune the engine that we found.
We cant wait to take it for a spin…
ahoj,
T2a se v roce 1970-71 vyrábělo s roztečí 5*112, bylo to ještě čistokrevné Áčko, ale už s kotoučovou nápravou. Jestli je to originál ověříte změřením šroubu držícího brzdový třmen pokud je M12 je to origo 70-71, pokud je M14 tak je to skutečně předělané 72-79… a nebo jen vyplnit Mplate http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN
Dík za poznámku,
myslel som že 5×112 bolo až od roku 72.
Skontrolujeme to 🙂