Raz za cas sa stane ze to schyta starter a ak su vsetky kable na svojom mieste a starter bud mlci alebo nevyskakuje pastorok nastava opat ta vynimocna chvila vliezt pod BUS a demontovat ho. Potom uz asi jedine predat dalej niekomu kto s tym vie ze co robit dalej 🙂
Dovolim si vypracovat kratky postup jak na to. Dam to sem len preto ze verim ze je a bude vela ludi ktorych to bude cakat prvy krat a preto sem dam aj takuto banalnost.
1. KROK
– odpojit minusovi kabel na bateriu; 13 kluc
2. KROK
– odstranit vzduchovy filter koli lepsiemu pristupu k matici ktora drzi starter; 17 kluc. Treba ju odskrutkovat (drzi starter), je schovana za saharou treba ju najst najskor rukou a potom to uz ide…
3. KROK
– a je to tu !!! treba sa vocpat pod BUS a odpojit vsetky kable zo startera; 13 kluc, snad nemusim pisat ze starter sa nachadza hned vedla prevodovky pri pravej zadnej naprave. Ked je elektrika odpojena staci odskrutkovat posledny srob zospodu startera ktory ho drzi 17 kluc a starter pojde uz lahko vytiahnut rukou. Pozor na palivovu hadicku ktora ide z nadrze (ak je stara zprachnivela) aby sa pri vytahovani neroztrhla alebo neposkodila. V tom pripade vytecie koplet benzin z nadrze a to nie je nikdy prijemne!
Starter je vonku, teraz si snim uz mozes robit co chces…
Zavadu som nakoniec vyriesil vymenou celeho startera za fungujuci kus a povodny starter bude urceny na repas. Neviem urcit presne zavadu, osobne si myslim ze starter bol fyzicky zniceny. To ozubene koliesko (pastorok?) na hriadeli startera bolo uplone volne volne dalo sa pretacat prstom aj radialne aj axialne. Z toho som si vyvodil svoj zaver, ze zrejme sa nieco ulomilo a starter nedokaze roztocit zotrvak. Tak tolko z mojho amaterskeho vyskumu, som este len BUSar-zaciatocnik.
no images were found
Leave a Reply