Skrz potopu cez predné okno pri návrate z Podmitrova bola komplet zatopená predná časť busa. T.j. celá predná elektrika. Už sa to raz stalo, ale vtedy stačilo z prerušovača na smerovky vyliať vodu, fénom vysušiť a všetko bolo ok. Tentokrát ale fén nepomohol a bus je mŕtvy, nereaguje na nič. Nejdú ani hodiny, ani nesvietia kontrolky. Rozobral som pri tej príležitosti prerušovač na smerovky a spínacie relé na svetlá. Doplnené: Bol odpojený ( normálne pretrhnutý ) kábel z batérky na štartér. ( áno, ten hrubý kábel ) Preto nebola štava nikde. Keď som ho rukou znovu oprel o štartér, bus naskočil.
Táto závada musela byť na buse hneď ako som ho kúpil. Kábel sa len jednoducho dotýkal štartére. Ako som naposledy parkoval zatopený bus do garáže, musel sa nejak kábel pohnúť a kontakt sa prerušil. Naštastie sa to stalo v garáži. Asi my bolo súdené nachodiť prvých 3200 km bez poruchy. Ďakujem Vakantakovy že doprial tých 3200 km.
Vďaka tejto poruche som sa čo to naučil o elektrike v buse.
Pre inšpiráciu, ako sa dá riešiť problém z prerušovačom a relé. To je ale na mňa moc.
Bus T2. rok výroby 71.
Spínacie relé na svetlá má 5 konektorov. Bohužial tento model nevedeli objednať v mototechne.
Označenie konektorov:
S – vedie na prepínač diaľkové / tlmené svetlá pod volantom.
30 – napájanie, ide zo zapaľovania – spínač štartovacieho klúča. Týmto zdrojom sú inak napájané aj hodiny v palubnej doske. ( zo spínača štartovacieho klúča vedie napájanie cez kábel č. 50 rovno na štartér )
56 – vedie do spínača svetiel.
56a – vedie na svetlomet.
56b – vedie na svetlomet.
Prerušovač smeroviek má 4 konektory. Tento model vedeli objednať v mototechne, bohužial za 1400,-Sk.
Označenie konektorov:
31 – uzemnenie.
C2 – napájanie z vypínača núdzových ( výstražných ) smeroviek.
49a – vedie na signalizačné svetlo smeroviek na palubnej doske.
49b – vedie ko konektora, kde je prepojený na smerovky a spínač smeroviek ( pravá /ľavá ).
Môj momentálny odhad situácie.
1. Chybné je spínacie relé na svetlá.
2. Ak nie spínacie relé, tak zapaľovanie – spínač štartovacieho klúča.
3. Ak ani zapaľovanie – spínač štartovacieho klúča, tak potom už len štartér ostáva. ( Potvrdila sa táto hypotéza. V štartéry nebola štava, pretože bol pretrhnutý kábel, ktorý ide z batérky priamo na štartér ).
4. Samozrejme, baterka je momentálne asi mŕtva skrz nejaký skrat, ktorý ju odpísal. ( Baterka žije, nebola vybitá )
Držím sám sebe palce.
Ak máte nejakú skúsenosť a vedomosť poprosím o radu.
Díki.
Tak tomuto sa povie Tech Report! 🙂 Mal by som sa polepsit…
Pekna praca kamarat. Riesil som to iste v Amanite. Zohnal som tiez prerusovac ktory mas ty, ale mna v mototechne stal do 400sk. Chalani ak nieco zhanate, dajte vediet na forum. Je nas tu dost a nejake malickosti sa najdu. Zrovna som ti ten prerusovac mohol poskytnut. Vela zdaru!
toto rele by malo mat na starosti stretavacie a dialkove svetla ,ak ti nefunguju aj ine veci asi by bolo na mieste skontrolovat celu poistkovu skrinu.
Ďakujem zúčastnením za rady. Pierkovy za kontakt, ktorý určite bude využitý.
zhanam prepinač smeroviek.Neblikaju mi smerovky iba svietia…
zhanam prepinač smeroviek respektive asi rele,lebo smerovky neblikaju iba svietia…Na VW golfIV…majkypa@zoznam.sk